Οι εννιά στις δέκα πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διδύκτιο είναι ψέμματα ή μισές αλήθειες. Η καταγραφή τους βοηθάει στον έλεγχο και στο ξεσκαρτάρισμα.

Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

Δίγλωσσο - Zweisprachig: Η Ρωσία προσφέρει πραγματική οικονομική βοήθεια προς την Ελλάδα


Η Ελλάδα θα μπορούσε να καταστεί ένας σημαντικός εμπορικός κόμβος μεταξύ ανατολής-δύσης και βορρά-νότου Griechenland könnte zu einem wichtigen Knotenpunkt der Ost-West- und Nord-Süd-Verbindungen entlang


Πηγή/Quelle: http://www.bueso.de/node/4920
Μετάφραση απο τα γερμανικά/Übersetzung aus dem Deutschen: Εμμανουήλ Σαρίδης

Η Ρωσία προσφέρει πραγματική οικονομική βοήθεια προς την Ελλάδα

Η Ελλάδα θα μπορούσε να καταστεί ένας σημαντικός κόμβος μεταξύ ανατολής-δύσης και βορρά-νότου κατα μήκος της ευρωασιατικής γέφυρας. Σύμφωνα με πολιτικούς κύκλους στην Ελλάδα, οι οποίες ασχολούνται με την ανάπτυξη ισχυρότερων οικονομικών δεσμών με τη Ρωσία, η Ρωσία έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Οι Ρώσοι και οι Κινέζοι εργάζονται εντατικά στην περαιτέρω επέκταση των σιδηροδρομικών συνδέσεων από τη Σαγκάη προς την Ευρώπη μέσω Ρωσίας. Επιπλέον η Κίνα έχει μισθώσει ένα τμήμα του λιμανιού του Πειραιά και το χρησιμοποιεί ως ένα κύριο κέντρο μεταφορτώσεως των εξαγωγών της προς την Ευρώπη.

Με τις ρωσικές επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους η Ελλάδα θα γινόταν είναι τμήμα αυτού του ευρωασι;ατικού δικτύου μεταφορών. Η Ρωσία πρόσφερε στην Ελλάδα αυτή την ευκαιρία, αλλά η σημερινή ελληνική κυβέρνηση αντέδρασε αρνητικά, διότι προφανώς αυτό της ζητήθηκε απο την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους πιστωτές της. Οι τελευταίες φήμες λένε, ότι η κυβέρνηση θέλει να παραχωρήσει τους ελληνικούς σιδηροδρόμους στην Γαλλία προς εξυπηρέτησιν του εξωτερικού της χρέους! «Οι Ρώσοι θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, αλλά αυτή η κυβέρνηση δεν τους δίνει τους σιδηροδρόμους, για να ξεπληρώσει χρέη που δεν είναι δυνατόν να ξεπληρωθούν", παραπονέθηκε ένας εκπρόσωπος στο περιοδικό ειδήσεων ΕΙΡ.

Η κατάσταση έχει γίνει τόσο αφόρητη, που στο μεταξύ γίνεται λόγος για έξοδο από το ευρώ και την Ευρωπαϊκή Ένωση - που στο παρελθόν ήταν θέμα ταμπού. Είναι μεν αλήθεια, ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων είναι για το ευρώ και την παραμονή στην ΕΕ, όμως η μειοψηφία που είναι εναντίον μεγαλώνει σημαντικά.

Το ρωσικό ενδιαφέρον για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους εξέθεσε ο Μιχαήλ Δημητρίεφ στο συνέδριο «Νέοι ορίζοντες για τις οικονομικές σχέσεις στους τομείς των επενδύσεων, του εμπορίου και του τουρισμού», που πραγματοποιήθηκε την 1. και 2. Οκτωβρίου 2011 στη Ρόδο. Ο Δημητρίεφ είναι πρόεδρος του Κέντρου Στρατηγικών Ερευνών της Μόσχας. Στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης παρουσίασης για τις δυνατότητες της Ρωσίας να συμβάλει στην αναζωογόνηση της ελληνικής οικονομίας, ο Δημητίεφ τόνισε ιδιαίτερα την "εμπειρία της Ρωσίας στην μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών" και πρότεινε στην Ελλάδα να συμμετάσχει σε ένα από τα βασικά έργα του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου. «Η ρωσική επένδυση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους θα μπορούσαν να έχουν και ενα συνεργιακό εφφέ σε ένα άλλο φιλόδοξο σχέδιο - την επέκταση του ρωσικού σιδηροδρομικού δικτύου (με το μεγαλύτερο μετατρόχιο των 1,52 μέτρων) μέχρι την Μπρατισλάβα και τη Βιέννη. Αυτή η νέα σύνδεση θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην μαζική μεταφορά εμπορευματικών Container από την Ανατολική Ασία προς την καρδιά της Ευρώπης μέσω του σιδηροδρόμου Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου. Για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους το έργο αυτό θα μπορούσε να ανοίξει νέες, εντυπωσιακές δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές και την αναζωογόνηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου". Ο Δημητρίεφ όμως επισήμανε και τις υπάρχουσες αντιθέσεις σ'αυτά τα σχέδια λέγοντας: «Οι διαπραγματευτές μας της ΕΕ δεν είναι ακόμα πεπεισμένοι".

Ο Δημητρίεφ μίλησε και για τις «μεγάλες δυνατότητες για συμμαχίες στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών." Αυτό προκύπτει από το γεγονός, ότι η Ελλάδα η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη σε χωρητικότητα πλοίων στον κόσμο και η πέμπτη σε αριθμό εμπορικών πλοίων. Ένα μέρος αυτής της συνεργασίας θα μπορούσαν να αποτελέσουν και επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια καθώς και η βελτίωση των συνδέσεων με τα ρωσικά λιμάνια του Ευξέινου Πόντου.

Ένα άλλο ζήτημα που έθεσε ο Δημητρίεφ στον τομέα της οικονομίας ήταν η γεωργία, για την οποία η Ρωσία "εξακολουθεί να είναι μια σχεδόν παρθένα αγορά για τις ελληνικές εξαγωγές". καθόσον η Ελλάδα παράγει ορισμένα γεωργικά προϊόντα, τα οποία δεν παράγονται στη Ρωσία. Δεδομένου ότι η πολιτική της ΕΕ έχει κάνει μεγάλες ζημιές στην ελληνική γεωργία, η Ελλάδα θα μπορούσε να ξανακερδίσει ένα κομμάτι της χαμένης της εθνικής κυριαρχίας.

Ελεύθερη Σκέψη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου