Σε μια εποχή που η κοινωνία δοκιμάζεται από τη μνημονιακή
πολιτική αποτελεί πρόκληση από το δήμο Αγρινίου να δαπανά από την μικρή
επιχορήγηση του ΔΗΠΕΘΕ από το ΥΠ.ΠΟ 40χιλιάδες ευρώ για δυο παραστάσεις
στο Αγρίνιο…
Έστω και καθυστερημένα αυτή η δημοσιεύση έρχεται να πει και την υπόλοιπη αλήθεια για τη φετεινή θεατρική παράσταση «Ελένη» του Ευρυπίδη. Αυτή που δεν μας είπαν οι υπεύθυνοι του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου. Η συγκεκριμένη παράσταση παρουσιάστηκε ως συμπαραγωγή των ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και Καλαμάτας. Μόνο που πραγματικός παραγωγός της, όπως προκύπτει από απόφαση (δείτε εδώ) του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, ήταν η εταιρεία «zproductions» και ο θίασος του Αντώνη Καφετζόπουλου. Η εταιρεία «zproductions» ανέλαβε με ανάθεση την παραγωγή της παράστασης έναντι του ποσού των 233.678 ευρώ! Γιατί οι υπεύθυνοι του ΔΗΠΕΘΕ μας απέκρυψαν αυτή την ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια δεν το ξέρουμε, αλλά μάλλον θα έχουν τους λόγους τους…
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για να καταλάβει κανείς πως διεκπεραιώνονται κάποια πράγματα στα θέατρα εν 2013, παρουσιάζει το σκεπτικό της απόφασης. Συγκεκριμένα αναφέρεται : «Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕΚ, Νίκος Ξανθούλης, εισηγήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο της «Φάρις», «να ανατεθεί στον γνωστό και καταξιωμένο ηθοποιό κον Αντώνη Καφετζόπουλο ο πρωταγωνιστικός ρόλος και να εμπιστευθούμε το θεατρικό σχήμα που αυτός έχει οργανώσει και περιλαμβάνει εκτός από την επίσης γνωστή και καταξιωμένη ηθοποιό κα Πέμυ Ζούνη και άλλους γνωστούς και καταξιωμένους ηθοποιούς, αλλά και έμπειρους τεχνικούς που έχουν την απαιτούμενη εμπειρία και γνώση για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της μεγάλης ανά την Ελλάδα περιοδείας (44 τουλάχιστον παραστάσεις) που έχουμε σχεδιάσει να ανεβάσουμε το έργο».»
Πραγματικά λοιπόν απορεί κανείς αφού ο κ. Καφετζόπουλος, όπως λέει η απόφαση, οργανώνει το θεατρικό σχήμα, τι χρειάζεται ο σκηνοθέτης;;; Πέρα από αυτό, όπως προκύπτει από άλλη απόφαση (δείτε εδώ) του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, και όπως φαίνεται και στο προϋπολογισμό η εν λόγω παράσταση είναι μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και της «zproductions» (που παίρνει την ανάθεση) πρωτίστως και λιγότερο του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, αφού το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στον προϋπολογισμό της παράσταση δαπανά πολύ λιγότερα χρήματα (40χιλιάδες ευρώ περίπου) από την Καλαμάτα. Εξάλλου γι΄αυτό και στο πρόγραμμα περιοδείας ανά την Ελλάδα που ανακοινώθηκε, 5 παραστάσεις προγραμματίστηκαν για την Καλαμάτα και μόλις δυο για το Αγρίνιο. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο του προϋπολογισμού της παραγωγής είναι ότι έχουν προϋπολογιστεί 228.800 ευρώ από τα εισιτήρια της περιοδείας εκ των οποίων τα 120.000 είναι από τις δυο παραστάσεις στο Ηρώδειο (εν τέλει η μια δεν έγινε λόγω απεργίας) και από την άλλη η αμοιβή της εταιρείας παραγωγής είναι συγκεκριμένη. Πως θα καλυφθεί αυτή η αμοιβή αν οι εισπράξεις δεν είναι οι αναμενόμενες;
Θα μπορούσαμε ακόμη να σταθούμε στο καταστατικό της ίδρυσης του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε και επιχορηγείται και να δούμε καταφανέστατα ότι όπως λειτουργεί σήμερα το ΔΗΠΕΘΕ παραβιάζονται, όμως θα περιοριστούμε να πούμε πως οι υπεύθυνοι του δήμου θα πρέπει να αναρωτηθούν αν αξίζει τον κόπο να δαπανώνται 40χιλιάδες ευρώ για δυο παραστάσεις στο Αγρίνιο; Την ώρα που ο κόσμος πεινάει τέτοιες επιλογές, είναι πραγματικά προκλήση, αφού το μόνο που κατορθώνουν είναι να συντηρούν ένα σύστημα «καταξιωμένων ηθοποιών»! Αν το ΔΗΠΕΘΕ δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνο του με 40χιλιάδες ευρώ, ας επιδοτήσει το ερασιτεχνικό θέατρο της περιοχής (που ειρήσθω εν παρόδω αυτές τις μέρες πραγματοποιεί το δικό του φεστιβάλ) ή ας επιστρέψει τα χρήματα στο ΥΠ.ΠΟ και ας κλείσει. Και επειδή το θέμα είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να κλείσει σε ένα άρθρο, ας κλείσουμε με δυο ερωτήματα. Αφού την παραγωγή της παράστασης ανέλαβε η «zproductions» οι υπάλληλοι του ΔΗΠΕΘΕ ασχολούνται με κάτι; Αν υποθετικά η όποια εταιρεία αφήσει απλήρωτους τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς τα ΔΗΠΕΘΕ και οι δήμαρχοι θα νοιώσουν τύψεις ή νοιάζονται μόνο για τους δημοτικούς αστυνομικούς.
ΥΓ 1: προφανώς η φράση «40χιλιάδες ευρώ για δυο παραστάσεις» είναι σχηματική, δεν αναφερόμαστε στο αυτό καθαυτό κόστος δυο μεμονωμένων παραστάσεων, αλλά στο γεγονός ότι από την όλη συμμετοχή (40χιλιάδες ευρώ περίπου) του ΔΗΠΕΘΕ στην συγκεκριμένη θεατρική παραγωγή εκτός… από τη δόξα… το μόνο όφελος θα είναι δυο παραστάσεις στο Αγρίνιο.
ΥΓ 2: τα περί ακαταλληλότητας του κηποθέατρου στο Αγρίνιο, από τη στιγμή που έγιναν ήδη δυο παραστάσεις, είναι προφανώς έωλες δικαιολογίες…
http://www.agrinioculture.gr
Έστω και καθυστερημένα αυτή η δημοσιεύση έρχεται να πει και την υπόλοιπη αλήθεια για τη φετεινή θεατρική παράσταση «Ελένη» του Ευρυπίδη. Αυτή που δεν μας είπαν οι υπεύθυνοι του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου. Η συγκεκριμένη παράσταση παρουσιάστηκε ως συμπαραγωγή των ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και Καλαμάτας. Μόνο που πραγματικός παραγωγός της, όπως προκύπτει από απόφαση (δείτε εδώ) του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, ήταν η εταιρεία «zproductions» και ο θίασος του Αντώνη Καφετζόπουλου. Η εταιρεία «zproductions» ανέλαβε με ανάθεση την παραγωγή της παράστασης έναντι του ποσού των 233.678 ευρώ! Γιατί οι υπεύθυνοι του ΔΗΠΕΘΕ μας απέκρυψαν αυτή την ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια δεν το ξέρουμε, αλλά μάλλον θα έχουν τους λόγους τους…
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για να καταλάβει κανείς πως διεκπεραιώνονται κάποια πράγματα στα θέατρα εν 2013, παρουσιάζει το σκεπτικό της απόφασης. Συγκεκριμένα αναφέρεται : «Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕΚ, Νίκος Ξανθούλης, εισηγήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο της «Φάρις», «να ανατεθεί στον γνωστό και καταξιωμένο ηθοποιό κον Αντώνη Καφετζόπουλο ο πρωταγωνιστικός ρόλος και να εμπιστευθούμε το θεατρικό σχήμα που αυτός έχει οργανώσει και περιλαμβάνει εκτός από την επίσης γνωστή και καταξιωμένη ηθοποιό κα Πέμυ Ζούνη και άλλους γνωστούς και καταξιωμένους ηθοποιούς, αλλά και έμπειρους τεχνικούς που έχουν την απαιτούμενη εμπειρία και γνώση για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της μεγάλης ανά την Ελλάδα περιοδείας (44 τουλάχιστον παραστάσεις) που έχουμε σχεδιάσει να ανεβάσουμε το έργο».»
Πραγματικά λοιπόν απορεί κανείς αφού ο κ. Καφετζόπουλος, όπως λέει η απόφαση, οργανώνει το θεατρικό σχήμα, τι χρειάζεται ο σκηνοθέτης;;; Πέρα από αυτό, όπως προκύπτει από άλλη απόφαση (δείτε εδώ) του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, και όπως φαίνεται και στο προϋπολογισμό η εν λόγω παράσταση είναι μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και της «zproductions» (που παίρνει την ανάθεση) πρωτίστως και λιγότερο του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, αφού το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στον προϋπολογισμό της παράσταση δαπανά πολύ λιγότερα χρήματα (40χιλιάδες ευρώ περίπου) από την Καλαμάτα. Εξάλλου γι΄αυτό και στο πρόγραμμα περιοδείας ανά την Ελλάδα που ανακοινώθηκε, 5 παραστάσεις προγραμματίστηκαν για την Καλαμάτα και μόλις δυο για το Αγρίνιο. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο του προϋπολογισμού της παραγωγής είναι ότι έχουν προϋπολογιστεί 228.800 ευρώ από τα εισιτήρια της περιοδείας εκ των οποίων τα 120.000 είναι από τις δυο παραστάσεις στο Ηρώδειο (εν τέλει η μια δεν έγινε λόγω απεργίας) και από την άλλη η αμοιβή της εταιρείας παραγωγής είναι συγκεκριμένη. Πως θα καλυφθεί αυτή η αμοιβή αν οι εισπράξεις δεν είναι οι αναμενόμενες;
Θα μπορούσαμε ακόμη να σταθούμε στο καταστατικό της ίδρυσης του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε και επιχορηγείται και να δούμε καταφανέστατα ότι όπως λειτουργεί σήμερα το ΔΗΠΕΘΕ παραβιάζονται, όμως θα περιοριστούμε να πούμε πως οι υπεύθυνοι του δήμου θα πρέπει να αναρωτηθούν αν αξίζει τον κόπο να δαπανώνται 40χιλιάδες ευρώ για δυο παραστάσεις στο Αγρίνιο; Την ώρα που ο κόσμος πεινάει τέτοιες επιλογές, είναι πραγματικά προκλήση, αφού το μόνο που κατορθώνουν είναι να συντηρούν ένα σύστημα «καταξιωμένων ηθοποιών»! Αν το ΔΗΠΕΘΕ δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνο του με 40χιλιάδες ευρώ, ας επιδοτήσει το ερασιτεχνικό θέατρο της περιοχής (που ειρήσθω εν παρόδω αυτές τις μέρες πραγματοποιεί το δικό του φεστιβάλ) ή ας επιστρέψει τα χρήματα στο ΥΠ.ΠΟ και ας κλείσει. Και επειδή το θέμα είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να κλείσει σε ένα άρθρο, ας κλείσουμε με δυο ερωτήματα. Αφού την παραγωγή της παράστασης ανέλαβε η «zproductions» οι υπάλληλοι του ΔΗΠΕΘΕ ασχολούνται με κάτι; Αν υποθετικά η όποια εταιρεία αφήσει απλήρωτους τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς τα ΔΗΠΕΘΕ και οι δήμαρχοι θα νοιώσουν τύψεις ή νοιάζονται μόνο για τους δημοτικούς αστυνομικούς.
ΥΓ 1: προφανώς η φράση «40χιλιάδες ευρώ για δυο παραστάσεις» είναι σχηματική, δεν αναφερόμαστε στο αυτό καθαυτό κόστος δυο μεμονωμένων παραστάσεων, αλλά στο γεγονός ότι από την όλη συμμετοχή (40χιλιάδες ευρώ περίπου) του ΔΗΠΕΘΕ στην συγκεκριμένη θεατρική παραγωγή εκτός… από τη δόξα… το μόνο όφελος θα είναι δυο παραστάσεις στο Αγρίνιο.
ΥΓ 2: τα περί ακαταλληλότητας του κηποθέατρου στο Αγρίνιο, από τη στιγμή που έγιναν ήδη δυο παραστάσεις, είναι προφανώς έωλες δικαιολογίες…
http://www.agrinioculture.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου