Οι εννιά στις δέκα πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διδύκτιο είναι ψέμματα ή μισές αλήθειες. Η καταγραφή τους βοηθάει στον έλεγχο και στο ξεσκαρτάρισμα.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Good News: Master Plan για να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιος παράδεισος του yachting!



Με τον φιλόδοξο στόχο η Ελλάδα να αξιοποιήσει το δυναμικό της και να αποτελέσει παγκόσμιο παράδεισο του yachting, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου καταθέτει σήμερα στη Βουλή σχέδιο νόμου. 



Επιχειρείται έτσι μέσα από σειρά μεταρρυθμίσεων και κατάργησης αναχρονιστικών προβλέψεων, να πιάσει η Ελλάδα τον ευρωπαίκό μέσο όρο αναλογίας 1 σκάφους ανά 164 κατοίκους από μόλις 1 σκάφος ανά 621 κατοίκους, σήμερα, αναφέρει το Capital.gr

Αυτό σημαίνει δυνητικά 67.000 σκάφη στην Ελλάδα και 78.400 άμεσες θέσεις εργασίας -και πολλαπλάσιες έμμεσες-, εξήγησε πριν από λίγο ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε σχετική παρουσίαση επικαλούμενος ανεξάρτητες μελέτες.

Σημειώνεται ότι από το 2009 και μετά εισήχθη αριθμός παρεμβάσεων και φορολογικών επιβαρύνσεων που σε συνδυασμό με την ύφεση απομάκρυνε χιλιάδες σκάφη από τη χώρα.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία στην Ελλάδα αντιστοιχεί ένα σκάφος ανά 2 χλμ ακτογραμμής, έναντι 4,5 που είναι ο μέσος ευρωπαικός όρος αλλά και της ευθέως ανταγωνιστικής Τουρκίας.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών που παρήγαγε η αγορά τουριστικών πλλοίων και σκαφών αναψυχής κατά την τελευταία χρήση, εκτιμάται στα 400 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, χρηματοοικονομικές μελέτες εκτιμούν ότι το μέγεθος αυτό μπορεί να υπερδιπλασιαστεί μεσοπρόθεσμα. Με αυτά κατά νου, έρχεται σήμερα η συνολικότερη μεταρρύθμιση της αγοράς την τελευταία δεκαετία.

Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο για τα τουριστικά πλοία, προβαίνει στις παρακάτω παρεμβάσεις:

• Καταργείται η «άδεια» των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής

• Επιτρέπεται η χρήση του πλοίου αναψυχής και για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή συμμετοχή σε αγώνες

• Εξορθολογίζεται η απαίτηση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης και προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία του πλοίου

• Αναστέλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης για το διάστημα που τα πλοία αναψυχής είναι παροπλισμένα ή κατασχεμένα

• Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα ναύλωσης σε πλοία αναψυχής με μη κοινοτική σημαία

• Συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι ναυτικοί πράκτορες στα πρόσωπα που μπορούν να διενεργούν ναυλώσεις (σύσταση και του ΟΟΣΑ)

• Καταργείται η δυνατότητα καθορισμού με υπουργική απόφαση του κατώτατου ημερήσιου ναύλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (σύσταση και του ΟΟΣΑ)

• Επιτρέπεται να ναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα πλοία αναψυχής μήκους έως 24μ (αύξηση από 20μ σε 24μ) όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της ΕΕ.

• Διευκρινίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς του κυβερνήτη, που είναι εν ενεργεία ναυτικός, ώστε να ασφαλίζεται μόνο στο ΝΑΤ (όχι διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ)

• Αποσαφηνίζεται και απλοποιείται το πλαίσιο σύναψης χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα πλοία αναψυχής

• Παρέχεται η δυνατότητα ναύλωσης σε πλοία με μεταφορική ικανότητα ως 99 επιβατών

• Αυξάνεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο η Ν.Ε.Π.Α. (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής) απαιτείται να αποκτήσει την κυριότητα ή εκμετάλλευση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής

• Κωδικοποιείται το καθεστώς των ημερόπλοιων και καταργούνται αναχρονιστικοί περιορισμοί (π.χ. απαγόρευση προσέγγισης σε όρμο ή ακτή όταν το ταξίδι ξεκινάει από λιμάνι)
• Εισάγεται δυνατότητα ημερήσιας περιήγησης με συνδυασμό χερσαίων και θαλάσσιων μέσων (ημερόπλοια)

• Αυξάνεται η διάρκεια του περιηγητικού ταξιδιού με ημερόπλοια όταν στο ίδιο τουριστικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται φιλοξενία στην ξηρά

• Εξομοιώνονται ως προς τα φαρικά τέλη οι ξένες σημαίες με την ελληνική ώστε η μείωση της κατά κεφαλή χρέωσης να αποτελέσει κίνητρο για την αύξηση του αριθμού των επιβατών που απο-επιβιβάζονται (Home porting)

Παράλληλα, επιχειρείται να περιοριστεί η γραφειοκρατία με:

• Ηλεκτρονικό Μητρώο τουριστικών πλοίων

• Ηλεκτρονική υποβολή ναυλοσυμφώνου

• Ελαχιστοποίηση των περιπτώσεων στις οποίες είναι υποχρεωτική η λήψη απόπλου και η δήλωση κατάπλου

• Περιορισμό της υποχρέωσης εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης σε όσα επαγγελματικά πλοία αναψυχής έχουν απαλλαγεί από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή τους.

• Απλούστευση της διαδικασίας υπολογισμού ημερών ναύλωσης για τα πλοία αναψυχής που κατάσχονται

• Κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας (ατομικής και σκάφους) με στόχο την αποδέσμευση του προσωπικού του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. από γραφειοκρατικές εργασίες (υπολογίζεται ότι σήμερα για την έκδοση – θεώρηση των αδειών απασχολούνται περίπου 850 άτομα).

• Απλοποίηση της διαδικασίας απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων πλοίων αναψυχής και ναυαγίων από τους τουριστικούς λιμένες

• Κατάργηση του παραβόλου των 0,88 ευρώ για α) λήψη άδειας απόπλου και β) λήψη άδειας καθέλκυσης – ανέλκυσης.

Επίσης, καταργούνται ρυθμίσεις που κρίνονται αναχρονιστικές και προβλέπονται παρεμβάσεις όπως:

• Κατάργηση της απαγόρευσης επιβίβασης σε επαγγελματικό πλοίο αναψυχής προσώπων που δεν είναι εξαρχής δηλωμένα στο ναυλοσύμφωνο

• Άρση των περιορισμών ιδιοχρησιμοποίησης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, όταν αυτό δεν εκτελεί ναυλώσεις

• Κατάργηση της απαγόρευσης ναύλωσης ιδιωτικών πλοίων αναψυχής

• Μείωση των υπογραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση των πλωτών εξεδρών εποχικής χρήσης.

Στο νομοσχέδιο όμως περιλαμβάνονται και μεταρρυθμίσεις που αποτελούν και μνημονιακά προαπαιτούμενα, όπως οι:

• Συγχώνευση Οίκου Ναύτου και Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των διοικητικών δομών

• Ρύθμιση των αποδοχών του προσωπικού της Πλοηγικής Υπηρεσίας

• Εκσυγχρονισμός των ελεγκτικών διαδικασιών (το Μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών θα διασυνδέεται με το TAXIS και το ISIS).


http://www.eirinika.gr/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου