Οι εννιά στις δέκα πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διδύκτιο είναι ψέμματα ή μισές αλήθειες. Η καταγραφή τους βοηθάει στον έλεγχο και στο ξεσκαρτάρισμα.

Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ECONOMIST.






«Καλημέρα σας, θέλω να ευχαριστήσω το economist για τη σημερινή πρόσκληση. Πράγματι θα δει κανείς σε λίγα χρόνια τι θα γράφει ο ιστορικός του μέλλοντος στα βιβλία πολιτικής οικονομίας. Σίγουρα θα αποτελέσει το καλύτερο εγχειρίδιο η πολιτική των τελευταίων δύο ετών. Πώς μπορείς να καταστρέψεις μια χώρα μέσα σε δύο χρόνια.
Η Ελλάδα μετά το 2009 έχει πάρει μια πτωτική πορεία και έχει λειτουργήσει ουσιαστικά ως πυροκροτητής στην κρίση η οποία έχει ξεσπάσει πλέον, στην Ευρώπη του Νότου, και όχι μόνο. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat 17 εκατομμύρια Ευρωπαίοι είναι άνεργοι.
Στις χώρες του Νότου όπως στην Ισπανία το 24% είναι άνεργοι, στην Ελλάδα είναι το 21%. Σε καμιά άλλη χώρα η ανεργία δεν έχει πέσει κάτω από το 10%, 11% είναι ο μέσος όρος.
Είχαμε μια κυβέρνηση όπου ο πρωθυπουργός που ανέλαβε ο Γεώργιος Παπανδρέου κατάφερε να κάνει τα πάντα προκειμένου η χώρα να χάσει ό,τι πιο πολύτιμο είχε.
Καταργήθηκαν τα δύο υπουργεία που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής οικονομίας της Ελλάδος, το υπουργείο Τουρισμού και το υπουργείο Εθνικής Ναυτιλίας.


Ήταν ένας πρωθυπουργός ο οποίος κατάφερε να πουλήσει τα ασφάλιστρα κινδύνου της Κεντρικής Τράπεζας όταν είχε ήδη συμφωνήσει με τον διοικητή του Δ.Ν.Τ να εντάξει τη χώρα στο μηχανισμό στήριξης.
Πρόκειται για έναν πρωθυπουργό που άφησε τον υπουργό Οικονομικών του να αλλοιώσει τα στατιστηκά στοιχεία της χώρας και να τη φέρει σε δυσμενέστερη θέση.
Ήταν ένας πρωθυπουργός ο οποίος παρέδωσε με το κόμμα του σε μια συγκυβέρνηση πείθοντας την τότε αξιωματική αντιπολίτευση να προχωρήσει σε ένα κούρεμα του ελληνικού χρέους, στο περίφημο PSI. Όμως τα μόνα που κουρεύτηκαν είναι τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία, οι ελληνικές τράπεζες, τα πανεπιστήμια, τα νοσοκομεία, τα μετοχικά ταμεία και βεβαίως όλη η Κύπρος. Αντίθετα οι δανειστές δεν υπέστησαν τίποτα.
Τώρα έχουμε μια κυβέρνηση η οποία διαδέχεται μια άλη κυβέρνηση με τους ίδιοιυς ακριβώς συναιτέρους με ολίγον αριστερά μέσα και το μόνο που κάνει είναι να υπόσχεται.
Με επιστολές προς τη Γερμανία, τη χώρα που θέλει να κατακτήσει πολιτικά την υπόλοιπη Ευρώπη, υπόσχεται ότι θα εφαρμόσει ό,τι ακριβώς έχει πει. Το έκανε την ίδια βραδιά όπου ο Νότος αντιστέκεται και καταφέρνει να πάρει μια απόφαση που έδωσε ανάσα στην Ισπανία, την Ιταλία ακόμα την Ισλανδία.
Σήμερα μιλάμε για ένα θέμα τον Τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία όπως έλεγε η Μελίνα Μερκούρη. Μια βαριά βιομηχανία σε μια χώρα με 4.600 ποντοπόρα πλοία, 16.000 χιλιόμετρα ακτές, με 3.600 νησιά.
Μια χώρα στην οποία τα project εδώ ακούγονται με πολύ μεγάλη προσοχή και επιχειρηματικές βλέψεις στο μέλλον. Όμως δεν πρόκειται να γίνει απολύτως τίποτε αν δεν γίνει σε σταθερό περιβάλλον. Σταθερό περιβάλλον για εμάς τους πολιτικούς είναι η σταθερή νομοθεσία.
Δεν θα επενδύσει κανείς στην Ελλάδα, όσο προκλητικά και ευήκοα και αν είναι όλα αυτά που ακούσαμε για το Ελληνικό, για τη παραχώρηση χρήσης των λιμανιών, αν δεν ξέρουν ότι υπάρχει ένας σταθερός φορολογικός νόμος που έχει την ίδια ισχύ με το νόμο της Ναυτιλίας. Δηλαδή κανένας υπουργός Οικονομικών όσοι και να αλλάξουν, καμιά κυβέρνηση δεν θα μπορεί να το αλλάξει για τα επόμενα χρόνια.
Πιστεύουμε λοιπόν ότι πρώτα από όλα πρέπει να φτιάξουμε το περιβάλλον στην Ελλάδα και το περιβάλλον είναι η φορολογική σταθερότητα.
Μια χώρα στην οποία το Φ.Π.Α στην εστίαση είναι 23% και έχει να ανταγωνιστεί την Τουρκία με 8%, την Ιταλία με 10% ή τις υπόλοιπες ανταγωνίστριες χώρες, δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική στον τουρισμό.
Μια χώρα στην οποία οι επιχειρήσεις πληρώνουν 45% φόρο, όταν ακριβώς απέναντι στα παράλια της Μικράς Ασίας, στην Τουρκία ή βόρεια στη Βουλγαρία ή στην Αλβανία ο φόρος είναι 10% δεν μπορεί με κανένα τρόπο να ανταγωνιστεί τις γύρω περιοχές και να φέρει επενδύσεις.
Όμως όλα αυτά αλλάζουν αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση, όχι όμως η πολιτική βούληση να είναι κάποιοι αρεστοί σε συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή να εκτελούν εντολές συγκεκριμένων κέντρων αποφάσεων.
Ο κ Παπανδρέου επέλεξε να έχει συνομιλητή του τον κ. Σόρος, τον οποίο έβαλε στη βουλή των Ελλήνων και όχι εκείνους τους επιχειρηματίες που θα μπορούσαν να επενδύσουν στη χώρα μας.
Πράγματι ο Τουρισμός, η Ναυτιλία και η Ενέργεια είναι οι τομείς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν να βγούμε από την κρίση και να ανατρέψουμε αυτή τη κατάσταση που υπάρχει σήμερα.
Για να προχωρήσει όμως ο Τουρισμός χρειάζεται το σταθερό πλαίσιο το οποίο αναφέραμε.
Πρέπει να αλλάξει ενετελώς το σύστημα της χώρας όσο αναφορά τη γραφειοκρατία.
Είμαι από εκείνος που ως υπουργός προώθησα τον καταδυτικό τουρισμό, μια μορφή τουρισμού που μπορεί να επεκτείνει την τουριστική περίοδο κατά τρεις με τέσσερις μήνες. Το νόμο τον ψήφισε η κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή με το Μανώλη Κεφαλογιάννη και εμείς τον εφαρμόσαμε.
Υπάρχουν μορφές τουρισμού που μπορούν να βοηθήσουν στο να μπορέσει να προχωρήσει η τουριστική ανάπτυξη και να επεκταθεί η τουριστική περίοδος.
Μια δέυτερη μορφή ειδικού τουρισμού είναι ο θρησκευτικός τουρισμός. Αφορά πρώτα από όλα τα ορθόδοξα κράτη και όλα τα χριστιανικά κράτη της Ευρώπης. Πώς μπορεί όμως να αναπτυχθεί μια τέτοια μορφή ειδικού τουρισμού όταν πολίτης στη Μόσχα για να πάρει βίζα Σέγκεν, για να πάρει μια σφραγίδα, πρέπει να περιμένει 18 ημέρες έξω από το προξενείο της Ελλάδος.
Τι πρέπει να γίνει εκεί; Πρέπει να αλλάξουν άμεσα όλες οι διαδικασίες χορήγησης βίζας, να μπορέσουμε να καλέσουμε εδώ τους επισκέπτες εκείνους που θα βοηθήσουν τα προσκυνήματα των νησιών αλλά και της μητροπολίτικής Ελλάδας. Αναφέρθηκε προηγουμένως ο κ. Βασιλάκης στον αεροπορικό τουρισμό. Ο αεροπορικός τουρισμός δεν αφορά μόνο στην αεροπορία γραμμών αλλά και την γενική αεροπορία.
Μια ολόκληρη πολιτεία στις Η.Π.Α η Φλόριδα με ίδιο κλίμα με την Ελλάδα στηρίζεται πάντα στην αεροπορική εκπαίδευση και την γενική αεροπορία.
Σήμερα αν θέλετε να προσγειωθείτε στο αεροδρόμιο των Κυθήρων θα πρέπει να προσγειωθείτε την ώρα που πάνε οι γραμμές. Τα ελληνικά αεροδρόμια είναι κλειστά, ιδίως στα μικρά νησιά είναι κλειστά 18 ώρες την ημέρα . Δεν μπορούμε λοιπόν να προχωρήσουμε στο άνοιγμα σε τέτοιου είδους μορφές τουρισμού άμα δεν αλλάξουμε τη νομοθεσία μας και τη νοοτροπία μας. Η Ελλαδα θα μπορούσε να γίνει η Φλόριδα της Ευρώπης το κέντρο εκπαίδευσης της γενικής αεροπορίας.
Το  κέντρο εκπαίδευσης της Γενικής Αεροπορίας. Ο στόχος για να βρει κανείς καύσιμα για να διασχίσει το Αιγαίο θα πρέπει να πάει στη Ρόδο ή στη Σάμο. Δεν υπάρχει σε κανένα άλλο νησί του Αιγαίου. Μορφές τουρισμού όπως ο εκπαιδευτικός τουρισμός και ο θαλάσσιος εκπαιδευτικός τουρισμός. Στην Ευρώπη δεν υπάρχει δίπλωμα ταχυπλόου σκάφους ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Η Ελλάδα θα μπορούσε να  το φιλοξενήσει. Ο αλιευτικός τουρισμός, χρησιμοποιώντας τους ψαράδες. Ο οικονομικός και οικολογικός Τουρισμός. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα με τρία πράσινα νησιά. Τρία νησιά που θα μπορέσουν να έχουν όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για να υπάρχει και οικολογικός τουρισμός και οικολογικές προδιαγραφές με  ιδεολογικές τροφές και με προϊόντα που παράγονται εκεί. Να μπορεί μια οικογένεια η οποία ζει σε μια μεγαλούπολη να περάσει μια εβδομάδα σε μια χώρα ελεύθερη ουσιαστικά από εκείνα που φέρνουν σαν βάση στις μεγαλουπόλεις στην ζωή μιας οικογένειας. Δεν μπορεί όμως ούτε αυτός ούτε ο ειδικός τουρισμός ούτε ο ιαματικός τουρισμός που η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες  να προχωρήσει όταν δεν μειωθεί δραστικά η φορολογία και το ΦΠΑ στη χώρα μας.
Εμείς λοιπόν πιστεύουμε ότι πρώτος σκοπός για να μπορέσει να βγει  ο τουρισμός είναι σταθερή φορολογία. Δεύτερον μείωση του ΦΠΑ για όλα τα  τουριστικά προϊόντα στο  5%, είτε λιγότερο, προκειμένου να μπορέσουν να αναπτυχθούν όλες αυτές οι μορφές τουρισμού.
Για να γίνουν επενδύσεις πρέπει να υπάρχει ασφάλεια στους πολίτες και σταθερή νομοθεσία και παράλληλα κατάργηση όλων εκείνων των νόμων που προβλέπονται από την πολεοδομία ή ακόμα και από την αρχαιολογία.
Σαν υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας πήρα πρωτοβουλίες και κάναμε μαρίνες και αλιευτικά καταφύγια. Τα καταφέραμε γιατί  ξεπεράσαμε τεράστια προβλήματα καθώς χρειάζονταν 19 χρόνια για την δημιουργία π.χ. μιας μαρίνας από τον σχεδιασμό της μέχρι την υλοποίηση της.
Χρειάζονταν 19 χρόνια για να αντιμετωπίσει κανείς την πολεοδομία να κάνει χάραξη ακτογραμμής, να αντιμετωπίσει τους αρχαιολόγους οι οποίοι πάντα βρίσκουν αρχαία γιατί πάντα υπάρχουν αρχαία σε κάθε γωνία της χώρας, με αποτέλεσμα ουσιαστικά μια χώρα να φτωχύνει. Έχει τόσα νησιά και καταλήγει να μην μπορεί να φιλοξενήσει ούτε καν ένα μικρό ιστιοπλοϊκό στόλο.
Υπάρχουν όμως λύσεις. Υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας πλωτών  μαρίνων οι οποίες θα γίνουν εκτός των προδιαγραφών που προβλέπεται από την αρχαιολογία και πολεοδομία. Δηλαδή το σύνολο της πλωτής μαρίνας  να έχει τις προδιαγραφές ενός καραβιού, εξασφαλίζοντας το περιβάλλον  και δημιουργώντας εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως κατάλυμα σκαφών το καλοκαίρι και παράλληλα να ενισχύσει την οικονομία την ναυπηγική οικονομία στο νησί.
Σε αυτό το σημείο θα σας πω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν οκτώ χιλιάδες σκάφη σε off shore εταιρείες και αυτό γιατί; Γιατί για να μπορέσει ένα σκάφος πάνω από 18 μέτρα να έχει  μέχρι πρότινος την ελληνική σημαία θα έπρεπε να έχει μια σύνθεση πληρώματος την οποία δεν μπορεί να πληρώσει κανείς. Λύση είναι η δημιουργία και εκείνων των δυνατοτήτων ώστε να αποκτήσουν την ελληνική σημαία με παράλληλο νηολόγιο που θα δημιουργηθεί σε εταιρείες που θα γίνουν φορολογικοί παράδεισοι σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και ιδιαίτερα σε μικρά νησιά που έχουν αυτή την παράδοση.
Γιατί όχι οι Οινούσες, η Άνδρος, η Ύδρα η τα Ψαρά να μην έχουν ελληνική σημαία με παράλληλο νηολόγιο. Φέρνοντας  όλα αυτά τα σκάφη αναψυχής στην Ελλάδα. φέρνοντας ακόμα και εκείνα τα σκάφη τα οποία παραμένουν στην Τουρκία ή στην Ιταλία και να επισκεφθούν τα Ιόνια. Προτάσεις τις οποίες μπορούμε να τις υλοποιήσουμε άμεσα.
Θα σας πω μόνο ότι από το πρώτο εξάμηνο 2012 σε ακινησία βγήκαν 3.419 σκάφη αναψυχής και το σύνολο των σκαφών αναψυχής την τελευταία χρονιά είναι 5.740. Το ίδιο συμβαίνει και με την κρουαζιέρα. Η Ελλάδα αυτή την στιγμή έχει μερίδιο από την αγορά της κρουαζιέρας περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ, όταν η Ευρωπαϊκή κρουαζιέρα έχει 14  δισεκατομμύρια ευρώ.
Ήμουν εκεί όταν ξεκίνησαν και άνοιξαν  τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ρόδου για να επιστρέψουν κρουαζιερόπλοια. Δεν μπορούν όμως να προχωρήσουν τέτοιου είδους επενδύσεις, ούτε η κρουαζιέρα μπορεί να ξεκινάει από την Ελλάδα που το επιθυμούν οι περισσότερες εταιρείες όχι γιατί υπάρχει το καμποτάζ, δηλαδή η σύνθεση των πληρωμάτων, αλλά ιδιαίτερα γιατί δεν υπάρχουν υποδομές. Για να πλησιάσει ένα κρουαζιερόπλοιο στην Σαντορίνη θα πρέπει να συμφωνήσει με το σωματείο των λαντζέρηδων που θα βγάζειι έξω τους τουρίστες με δεκαπλάσιο κόστος από ότι ουσιαστικά κοστίζει στην εταιρεία  για να κατεβάσει τις βάρκες τις ίδιες του κρουαζιερόπλοιου.
Δεν υπάρχουν οι υποδομές ασφαλείας, δεν υπάρχουν εκείνες οι επενδύσεις που θα μπορέσουν να αναπτύξουν την κρουαζιέρα  στην Ελλάδα. Μόνο στον Πειραιά τα τελευταία δυο χρόνια έγιναν επενδύσεις 420 εκατομμυρίων ευρώ και το αποτέλεσμα μέσα σε μια  χρονιά φέρανε 360 εκατομμύρια. Η ανάπτυξη λοιπόν του τουριστικού προϊόντος στη χώρα μας είναι κάτι το οποίο μπορεί να γίνει αν αποφασίσουν να αλλάξουν νοοτροπία. Εμείς οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ έχουμε αποφασίσει να στηρίξουμε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες γιατί θα το κάνουμε από την στιγμή που η χώρα θα μπορέσει να απελευθερωθεί από μια πολιτική την οποία έχουν ορίσει άλλοι προκειμένου να την χρησιμοποιήσουν ως πυροκροτητές της Ευρώπης.
Στο τελευταίο που θα ήθελα να αναφερθώ είναι το θέμα της Εμπορικής Ναυτιλίας και πράγματι είναι κρίμα που δεν υπάρχει τομέας συζήτησης σε ένα στρογγυλό τραπέζι για την Εμπορική Ναυτιλία στην πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  που ουσιαστικά στήριξε την Εμπορική Ναυτιλία. Η δύναμη της ναυτιλίας δεν μετριέται σε φουγάρα, μετριέται περισσότερο στη ναυτοσύνη, η ναυτοσύνη των ελλήνων και τα ξύλινα τείχη που  περιέγραφε ο Ηρόδοτος είναι εκείνα τα οποία βοήθησαν στο να μπορέσει η χώρα να αναπτύξει τη μεγαλύτερη βιομηχανία.
Μια Εμπορική Ναυτιλία που έχει 4.600 ποντοπόρα πλοία. Μια εμπορική ναυτιλία η οποία μπορεί να στηρίξει την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην Ελλάδα.  Μία ποντοπόρος ναυτιλία που άκουσα προηγουμένως σε μια ερώτηση ενός δημοσιογράφου εάν υπήρχε προσφορά για την περιοχή του Ελληνικού και την κρουαζιέρα. Ναι η ναυτιλία στην Ελλάδα μπορεί να επανέλθει και να επανέλθει η σημαία με ορισμένες προϋποθέσεις ότι αντί να δημιουργούνε ελεύθερες ζώνες στη  Θράκη προκειμένου να απειλείται η εθνική συνοχή μπορούσαν να δημιουργηθούν ελεύθερες ζώνες  παραδείγματος χάριν στον Πειραιά ή στο Κερατσίνι,
Τέτοιου είδους πολιτικές πρέπει να ασκήσουμε για να μπορέσουμε να βγούμε από την κρίση. Τα πράγματα δεν είναι δύσκολα είναι πολύ απλά και δεν κοστίζουν.
Όμως αυτή την στιγμή η χώρα μας βρίσκεται σε μια μέγγενη, βρίσκεται σε μια κατάσταση όπου η ελληνική οικογένεια δεν μπορεί να πληρώσει φόρους.
Ένα εκατομμύριο 600 χιλιάδες έλληνες κατέθεσαν φόρους μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα όταν υπόχρεοι για να καταθέσουν φορολογικές δηλώσεις 5.700.000 Έλληνες. Αυτό σημαίνει ότι μόνο το 1/3 των Ελλήνων έχει καταθέσει φορολογική δήλωση. Και αυτό γιατί είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις πιέσεις και τις φορολογίες τις οποίες έχει βάλει η τρόϊκα στην Ελλάδα.
Λύση λοιπόν είναι πολιτική μη δεσμευμένη από ξένα κέντρα αποφάσεων και τραπεζίτες. Επιχειρηματίες αλλά και τα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης να βοηθήσουν η ανάκαμψη της Ευρώπης να ξεκινήσει από την χώρα που λειτούργησε ως πυροκροτητής. Εμείς στην Ελλάδα θα τους καλωσορίσουμε. Ευχαριστώ πολύ».


από το Ολυμπία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου